söndag 22 februari 2009

Värsta dygnet i mitt liv!!!

Nu är vi hemma från barn-avd. där vi, jag och Jenna har spenderat natten. I går eftermiddag, efter maten så va Jenna lite sugen fortfarande...så jag tänkte ge henne lite frukt, det fanns banan och kiwi, hon gillar inte banan längre så jag valde en kiwi då...det gillar hon ju...har ätit flera gånger, typ 4-5 gånger. Efteråt va hon lite grinig så jag tänkte att hon va trött, för hon blev lite hängig. Klädde påhenne och la henne i vagnen på altanen som vanligt. Men den här gången så skriker hon bara, konstigt tycker jag...går ut och det luktar lite bajs så jag tar upp henne för att byta blöjan. Efter blöjbytet sätter jag mig för att klä på henne igen, då börjar hon kräkas. I MÄNGDER!!! När hon kräkits några gåner ser jag röda prickar runt munnen och ner på halen, säger till Rikard som kommer och kollar oxå. Så drar jag upp tröjan, HELA magen och ryggen är täckt av prickar och knallröd. Då blirjag rädd!!! Hon blir jätteslö och bara hänger, kräks och somnar...jag klär på oss och åker direkt till akuten där vi får komma in direkt, hon får betapred och allergi medicin. Sen lite undersökning. Vi blir inlagda. Tar en vikt, hon har nu gått ner ännu mer, fasten hon varit frisk från magsjukan en hel vecka. Hon får en droppslang i foten med västske och näringsdropp.
Men OJ vad jag sovit dåligt i natt, så fort hon rört sig har jag vaknat och kollat till henne, har varit helnojjig, kollat slangen till droppet, den tjuter när det blir något stopp, så den har tjutit flera gånger...ojojoj vilken natt!!! 5 min sömn åt gången, kommer väl somna gott i kväll!!!

Blir inte fler kiwisar för Jenna iaf...ska på utredning om 2 veckor.

PUSS!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar